Thanks a lot for coming , sayang :)

بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Saturday, December 17, 2011

Let's story bout jerawat ;>

Assalamualaikum baby =]

oke geng. ini dia

`
`
`
`
`
`
`
`
`
v

cakap kat aku. sape yang suke muke ditumbuhi jerawat. ohhhbaby, semalam tumbuh satu. harini tumbuh lagi satu. sebab ape ni? stres agaknyeeee -.- result lagi 5 hari kan? 5 jerawat lagi tumbuh? ish -.- sabarjelaa. hmm. difahamkan, sebab-2 berlakunyee jerawat, eh bukan. sebab-2 bertumbuh nyee jerawat antarenye ialah

  • keturunan
  • keseimbangan hormon
  • kulit berminyak
  • alergi pade makanan
  • faktor iklim
  • tekanan atau stress
anda di golongan mane? tapi, bagus la kalau muke anda x berjerawat. heee. tapi kan, aku memang rase sebab aku stres. result lagi 5 hari beb. siang malam aku mikir. dok lene tido pun. Ya Allah. hmm. doakan aku :'o err, jerawat ni sememangnye musuh no satu kepade negare. bhaha, ski nebeng. musuh no satuu kepade kami, kaum hawe. kan kan? kaum adam akan cakap kite ni gedik kan. sebab jerawat pun nok bising nok bango. err, suke hati kami lah -.- tapi petue utk mengatasinye ialah

  • Lawan keinginan untuk menyentuh jerawat. Justru hal itu akan membuat jerawat makin meradang. Apalagi bila tangan tidak dalam keadaan bersih.
  •  Sejukkan sedikit kanji nasi. Sapukan pada jerawat dan biarkan ia kering di muka. Cuci dengan air suam. Amalkan setiap hari sehingga jerawat berkurangan.
  •  Tumbuk beberapa batang kulit kayu manis dan jadikan serbuk. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada bekas jerawat. Amalkan selama seminggu.  

tu gabungan petue yang mak aku bagi. and, petue internet. aku x penah try pun. tuptup, jerawat hilang sendiri. huaaaheee. magic gituuww. hehe. tapi tkpela, tidak hairan lah. kite ni remaje. kene lah sebati dengan bende-bende sebegini rupe. heee. 

ntah pape entry kali ni. hehe. kotoq ke? hee soyi soyi soyi. just wanna share something :> weeewit. lot of love.takecare guys! kbai :*


No comments:

Post a Comment